Hírforgó

Szarvasra kirándult a Barátság Nyugdíjas Egyesület

Augusztus 9-én, 10-én (s az utóvédet számítva 12-től 14-ig) Szarvasra és Gyomaendrődre kirándult a nyíregyházi Barátság Nyugdíjas Egyesület félszáz főnyi lelkes csapata.

A katonanyelven szólva egy huszárszázadot vagy egy tüzérüteget kitevő gárda Juhász Jánosné vezetésével érkezett.

A szervezés alaposságára jellemző, hogy már tavasztól telefonbeszélgetéseket folytattunk a tervezett programokról. Sőt mi több, egy vezetői előőrs már a kirándulás előtt nem sokkal Szarvasra utazott, hogy felmérje a csoport lehetőségeit.

A csoporthoz mintegy az utolsó pillanatban csatlakozott a nyíregyházi színházi berkekben nagy tiszteletnek örvendő mesterfodrász, Farkas Katalin, aki ugyan külsősként, de évtizedek óta készíti parókáit a Móricz Zsigmond Színház számára.

Az első nap forró délelőttjén a Mini Magyarországban találkoztunk, ahol egy teljesen egyedi, rendhagyó kalandozást tettünk térben és időben, lélekben nemzeti históriás helyeinken. Átadva barátaimat az Arborétum árnyas hűsének és idegenvezetőjének, elbúcsúztam tőlük egy időre. Ők ebéd után Demeter Pista társaságát és meséit élvezték a Katalin II-n. Este Tóth Auguszta Érzések című lírai és romantikus zenés estjét tapsolták végig a Vízi Színházban. Előtte azonban Erzsébet-ligetünk árnyas fái alatt még megdolgoztam a társaság színházrajongói lelkeit. A hullócsillagos lágy estében még szálláshelyére kísértem színházi élményektől elvarázsolt barátaimat.

Másnapi reggelijük után – amit svédasztalos formában a Koronában fogyasztottak – buszra szálltunk és újabb érzelmi töltetet kaptak tőlem Magyarország közepén. Még egy röpke séta illetve megállók az Ótemplomnál és mesék a Fő téren, azután a Sárarany Szalmaporta csodái következtek. Mintegy közkívánatra még anyai felmenőim Gyomájára is elkísértem a csapatot, ahol Rózsahegyi és Kállai színészsztorikkal fűszereztem útjukat, majd irány a Kner Nyomdaipari Múzeum. Ott egy lelkes idegenvezető a lankadatlan hőségben olyannyira leizzasztotta vendégeimet, hogy néhányan emigráltunk a Kner-villa árnyas fái alá. Egy kellemes ebéd a Dreher Söröző teraszán – itt a megszomjazott nyugalmazott fegyőrök és családtagjaik, persze a többiek is hűs vegymintavételt rögtönöztek – s végül egy romantikus sétán kilátogattunk a gyomai Erzsébet-ligetbe. A végtelenül kedves és hálás társaságtól elbúcsúztam és hazabuszoztam. Ők szintén hazatértek, élményekkel telten a tirpák fővárosba.

Egy nyereménynek köszönhetően az említett kiváló mesterfodrász és társasága néhány nap erejéig még visszatért Gyomára, ahonnan újabb kalauzolást kértek tőlem a nevezetes Túri Vásárba és a várva várt Republic koncertre.