Hírforgó, Képgaléria, Média

1956 – másodszor

Iskolánk, a GYSZC Székely Mihály Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma a Rákóczi szövetség meghívásának köszönhetően 2018. október 22-én részt vehetett a központi budapesti ünnepségeken.

Amikor megérkeztünk Budapestre, a Szövetség tagjai vártak bennünket nemzeti színű zászlóval és karszalagokkal, majd a sétahajóra kísértek át, ahol üdvözlő itallal fogadtak minket. A 2 órás hajóút során megismerkedtünk a dunai hidakkal, és gyönyörködhettünk a pesti és budai oldal jellegzetes épületeivel: Parlament, Budai vár, Mátyás templom, Halász bástya, Szabadság-szobor, Nemzeti Színház, Müpa, Marionett Hotel, Vásárcsarnok.

A gyönyörű napsütéses idő igazán kellemessé tette a hajóutat és az egész kirándulást.

A Duna alacsony vízállása miatt érdekes volt látnunk a Margit-sziget felszínre került köveit.

A következő helyszínünk a Műszaki Egyetem volt. A forradalmi események innen indultak, így külön öröm volt számunkra, hogy részei lehettünk a megemlékezésnek.

Halzl József, volt BME-s diák a Rákóczi Szövetség tiszteletbeli elnöke ünnepi beszédében elmondta, hogy több mint 8500 hazai és határon túli diák lehet részese az ünnepi megemlékezésnek a Szövetség jóvoltából.

Legnagyobb örömünkre itt találkoztunk az adai testvériskolánk diákjaival és tanáraival.

az ünnepség után fáklyákkal vonultunk a Bem térre, ahol Dr. Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter tartott ünnepi beszédet.

Különösen megható volt számunkra egy kárpátaljai egyetemista beszéde, aki elmondta mit jelent számára magyarsága.

Itt helyeztük el iskolánk koszorúját is.

A megemlékezést Nagy Feró és a Beatrice koncertje zárta. Háttérként a Külügyminisztérium épületére fényfestéssel az 56-os események képeit vetítették.

Nagyon örülünk, hogy lehetőséget kaptunk az ünnepségeken való részvételre, igazán felemelő érzés volt.

Köszönjük a Rákóczi Szövetség meghívását!