Hírforgó

További digitális fejlesztések a GFF köznevelési és felsőoktatási intézményeiben

Dr. Kozma Gábor rektor, főiskolai tanár vette át jelképesen azokat az új digitális eszközöket, tableteket, amelyek a Vodafone Magyarország Alapítvány jóvoltából, a Digitális Iskola Program keretében a digitális tudástér továbbfejlesztését jelenti a főiskolán, és annak köznevelési intézményeiben.


2019. május 17-én, Szegeden került sor arra az átadó ünnepségre, amit a Vodafone Magyarország Alapítvány és a Szeged-Csanádi Egyházmegye szervezett. A program keretében, nyolcszáz darab tablet kerül az egyházmegye intézményeibe, 3 GB adatforgalommal, a tanítási órák online tanulási terének fejlesztését támogatva.

A Vodafone által indított Digitális Iskola Program 2015-ben indult azzal a céllal, hogy növelje a tanárok és diákok digitális kompetenciáit. Jelenleg a program keretében 13.000 diák és tanár jut eszközhöz, és internetes hozzáféréshez, amihez nem csupán az eszközt, de az oktatási célú adatforgalmi keretet is az alapítvány biztosítja, folyamatos tananyagfejlesztéssel, programtámogatssal. A Vodafone Magyarország Alapítvány Programja összhangban áll az egyházmegye és a Gál Ferenc Főiskola által elindított fejlesztési tervekkel, amelyekben koncentráltan jelenik meg a digitális kompetencia fejlesztés. Új elemként jelenik meg a programban, az országban elsőként, a pedagógusképzés megújítását célzó eleme, amiben a szarvasi Pedagógiai Kar és a GFF Szarvasi Gyakorlóintézménye módszertani fejlesztő teamet alakít ki, a köznevelési és a felsőoktatási kihívásoknak megfelelően.

Az ünnepélyes átadón köszöntőt mondott a térség országgyűlési képviselője, Dr. Kiss-Rigó László megyéspüspök, Dr. Budai J. Gergő vezérigazgató-helyettes, Váczi Dorka, a Vodafone Digitális Iskola angyala, digitális pedagógiai szakértő, és Bíró Gyula rektori főtanácsadó, főiskolai mestertanár, aki az „Internet generáció a kapuk előtt…” címmel tartott rövid előadást az egyházmegyében működő és fejlesztés alatt lévő programok kapcsán, azokról az új kihívásokról, amelyek a digitális pedagógiai terén a felsőoktatásban és a köznevelésben megjelennek.