Hírforgó, Képgaléria, Média

Születésnapját ünnepli a szarvasi OTP Bank

1954. április 12-én nyitotta meg a szarvasi fiókját az Országos Takarékpénztár. Ekkor még hiába kerestük volna az OTP-t a jelenlegi helyén, ugyanis eredetileg az Árpád szálló épületében működött a bank.


A közel hét évtized alatt nemcsak a helyszín változott meg, de bank is átalakult, tőzsdére lépett és az arculata is többször átalakult. A mindennapjainkban betöltött szerepe azonban máig változatlan, hiszen a bank közreműködése nélkül szinte elképzelhetetlen lenne az életünk.

A mai napon Patkós Mariann fiókigazgató segítségével bepillanthattunk a kulisszák mögé és megismerhettük azokat a munkatársakat is, akik a Szarvas és a környező települések lakosainak rendelkezésére állnak:

– Ön 2019 óta vezeti a szarvasi fiókot. Milyenek az eddigi  benyomásai a szarvasi ügyfelekről?

– Igyekeztem alaposan megismerni a településen élők igényeit és a lehető legtöbb időt tölteni velük . Nagyon sok kedves emberrel találkoztam, akik bizalmukba fogadtak. Fontos számomra az ügyfelek elégedettsége, erre törekszem mind szakmailag, mind emberileg.

– Az utóbbi években a kollégák tekintetében is több változás történt, több új munkatársa is van a szarvasi fióknak. Mi volt ennek az oka, illetve milyen szempontok alapján történt az új kollégák kiválasztása?

– A változtatásokat az élethelyzetek változása indokolta, hiszen kollégáink a bankon belül más területen helyezkedtek el, vagy nyugdíjba mentek, vagy jelenleg is GYES-en vannak. Az ügyfelek nem mindig viselik könnyen az ügyintézői körben történő változásokat, de gyorsan változik a véleményük, hiszen a fiatal, agilis és szakmailag felkészült kollégák minőségi munkájukkal komoly segítséget jelentenek számukra  Úgy gondolom, hogy a szakmai felkészültség és a segítőkészség a legjobb módja annak, hogy az ügyfelek és a munkatársak között kiépüljön a bizalmi légkör. Segítségünkkel sok ügyfelünk régi álma valósulhatott meg, hiszen például hiteleinknek köszönhetően új otthonba költözhettek, vagy akár fejleszthették vállalkozásukat az általunk nyújtott pénzügyi megoldásnak köszönhetően. Ezeknél a komolyabb felkészülést igénylő döntéseknél ugyanolyan fontos a tanácsadóink szerepe, mint akár egy rövidtávú befektetés esetében. Elengedhetetlen a folyamatos ismeretszerzés és fejlődés. Emellett lépést kell tartani a bank digitális fejlesztéseivel is, amelyek már a hétköznapokban is bárki számára elérhetőek. Elég csak a mobilfizetésre, az internetbankra, az online felvehető személyi kölcsönre vagy az okos, ki- és befizetésre is alkalmas automatákra gondolni.

– A szakmai szempontok mellett az emberi oldal is fontos?

– Igen, mindenképp. Egy jó kommunikációs készségű, emberközpontú, szimpatikus ügyintéző hatékonyabban tud dolgozni, ami növeli az ügyfelek elégedettségét is. Szerencsésnek érzem magam és büszke vagyok arra, hogy ilyen kollégáim vannak.

– Mindig is pénzügyi területen akart dolgozni?

– Igen. Ilyen szakirányú főiskolát választottam és a diploma megszerzését követően a törökszentmiklósi OTP fiókban kezdtem dolgozni, még 2011-ben.

– Milyennek találja Szarvast?

– Mezőtúri vagyok, de nagyon megszerettem Szarvast és szívesen vagyok itt. Jelenleg éppen házvásárlás előtt állok és komolyan gondolkozom azon, hogy a mindennapi bejárás helyett életvitelszerűen itt lakjak.

Nagyon köszönjük Patkós Mariannak, hogy betekintést nyertünk a szarvasi fiók működésébe.