Hírforgó, Képgaléria, Média

Vendéglátás Határtalanul!

A szarvasi Székely Szakképző Iskola és a nagyenyedi Bethlen Gábor Kollégium 2014-ben közösen nyújtotta be pályázatát az Emberi Erőforrások Minisztériuma által hirdetett „Határtalanul! – Együttműködés szakképző iskolák között ” nevű programjára.

A „Vendéglátás Határtalanul!” című pályázaton 1 845 000 Ft-ot nyert a két intézmény. A program megvalósulását az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő finanszírozta. Mindkét iskola részéről a vendéglátás szakmacsoportban tanuló diákok vehettek részt a programban.

Először mi, szarvasiak (25 diák és 3 kísérő tanár) utaztunk Nagyenyedre. 5 csodálatos napot töltöttünk Erdélyben 2015. április 20 és 24 között.

Utunk során megálltunk Nagyváradon a székesegyháznál, Királyhágón és Kolozsváron is tettünk egy sétát. Délelőttönként általában az iskolában hallgattunk előadásokat. Dvorácsek Ágoston, az iskola fizikatanára a vadon termő ennivalókról, Józsa Gabriella a sóról tartott előadást. Közösen elkészítettünk egy tanulmányt, amely diákszemmel mutatja be a környék nevezetességeit. Délutánonként közösen kirándultunk, eljutottunk Torockóra, Tordára és Torockószentgyörgyre is. Hazafelé megálltunk Gyulafehérváron és Déván. Diákjaink remekül érezték magukat, az alábbi beszámolók is bizonyítják ezt:

„A Székelykőt megmásztuk egy helyi vezető segítségével, Sándor Előd tanár úrral. Elég nehéz volt a terep, de kitartóak voltunk, és végül feljutottunk. Hallottunk egy bizonyos „szokásról”, miszerint a fent lévő jelzőkő színe gyakran változik. Hol a román, hol a magyar nemzeti színek találhatóak meg rajta. Kíváncsian mentünk fel, hogy vajon mi mit látunk. Reménykedtünk a hazai színekben, és mikor felértünk, ismerős színek köszöntek vissza, a piros, fehér és a zöld. Közelebb érve éreztük, hogy festékszag van. Frissen volt festve. Nem sokkal előttünk kaphatta vissza méltó színeit. A kilátás mesés volt fentről, és a tökéletes színek is megvoltak a boldogsághoz. Megérte a fáradságot. Végül elénekeltük együtt a székely himnuszt, majd elindultunk lefelé. Torockón, a faluban megkóstolhattuk a helyi finomságot, a fahéjas somodi kalácsot. A fárasztó túra után nagyon jólesett.”

Balog Zsolt

„Szerdán a tordai sóbánya először kicsit félelmetes volt, de mivel nem voltam egyedül, így hamar megszoktam. A legizgalmasabb a Tordai hasadék volt, gyönyörű hely és kellően elfáradtam. A csütörtöki program Torockószentgyörgyön a vár megtekintése volt, ahol szükség volt a fiúk segítségére, mert nehéz volt felmászni a várhoz. Az esti vetélkedő is nagyon tetszett, jó csapatom volt. Nagyon nem vártam a pénteket, mert ez azt jelentette, hogy vége ennek a csodás hétnek, és el kell válni a többiektől. Nagyon köszönöm, hogy elutazhattam Nagyenyedre, sok-sok emlékkel gazdagodtam.

Kohut Vivien

Először is szeretném megköszönni ezt a felejthetetlen kirándulást. Rengeteg élményben volt részem. Már régóta szerettem volna elmenni Erdélybe, a határon túlra, hogy megismerjem az ottani magyarság életét és körülményeit és persze a gyönyörű tájakat, hegyeket, falvakat. Jó volt látni saját szemmel és nem csak a televízióból hallgatni, a néha elferdített dolgokat. Összességében nagyon jól éreztem magam. A legnagyobb kihívást a székelykő megmászása jelentette, és számomra ez nyújtotta a legnagyobb élményt. Remélem, mi is tudunk hasonló vendégszeretetet nyújtani a májusban hozzánk látogató nagyenyedi tanároknak és diákoknak.”

Szabó István

Nekem elsősorban Kolozsvár tetszett, mert volt élet a városban, tetszettek az épületek, az emberek viselete, az autók, bár lehetett volna jobb idő is az első napon, de jó volt így is. Nekem még tetszettek a túrák, a hegymászás, a sok séta, a sok utazás, a beszélgetések

Varga Tamás

Én élveztem az egész hetet, kedvencem a vetélkedő volt. Ekkor több időt tudtunk tölteni az enyediekkel, így jobban megismerhettük őket. A tájak is nagyon szépek voltak, el is fáradtam rendesen az út alatt. Már alig várom, hogy ők is jöjjenek Szarvasra, és megmutassuk nekik, hogy mi hol és hogyan is élünk.

Galát Enikő

Nekem nagyon tetszett a sóbánya. Leginkább azért, mert sok érdekes dolgot lehetett megtekinteni: focipályát, óriáskereket, golfpályát, a bátrabbak még csónakázhattak is. A másik dolog, ami nagyon tetszett még, az a Tordai-hasadék, nagyon szép a táj. Én kifejezetten élveztem az egész heti programot, megismerkedtünk a helyi diákokkal. Külön köszönjük az igazgatónőnek, hogy lehetőséget kaptunk a kiutazásra.