Hírforgó, Képgaléria, Média

Vajdás diákok Délvidéken

Idén tavasszal, április 17-19-ig iskolánknak újból lehetősége nyílt részt venni a Rákóczi Szövetség által szervezett délvidéki utazáson.

A kiránduláson a 10. évfolyamból kiválasztott 4 tanuló (Krsnyak Anikó és Csicsely Boglárka 10.A., Kondacs Renáta 10.B., Bakos Nikolett10.J., kísérő tanár Molnárné Tóth Katalin) megismerhette a szerbiai magyarság történetét és kapcsolatot teremthetett az ott élő magyar diákokkal és tanárokkal. Közel 100 diák és tanár vett részt az úton, 8 dél-magyarországi és 6 délvidéki középiskolából.

Péntek délelőtt közösen indultunk útnak Szegedről, a többi magyarországi iskolával, a délvidéki iskolák tanulói Zomboron csatlakoztak hozzánk. Itt a városháza dísztermében megtekintettük a város által készített millenniumi festményt, mely az 1697-es zentai csatának állít emléket. Ezt követően meglátogattuk a dorozslói szent kutat, ami igen népszerű zarándokhely. Következő állomásunk Bács vára volt, ahol Mátyás király tartott többször is országgyűlést, majd a nap végén megérkeztünk Tóthfalura, ahol a szállásunk volt. Kedves fogadtatásban volt részünk, a helyi zeneiskola tanulói zenés produkcióval fogadtak minket a templomban. A közös vacsora után mi négyen az éjszakákat egy helyi családnál töltöttük, így bepillantást nyerhettünk az ott élő emberek életébe.

Szombat reggel egy nagy körútra indultunk. Tettünk egy kisebb kitérőt és megtekintettük az óbecsei hajózsilipet, melyet Eiffel irodájában terveztek. Csúrogon az 1944 telén lemészárolt 3000 magyar emlékére állított emlékmű előtt róttuk le tiszteletünket. Délvidéki utunk során nem csak a városokat néztük meg, hanem három aradi vértanú emléke előtt is tiszteleghettünk. Megcsodáltuk Nagybecskerek Katolikus Székesegyházát, ahol Lázár Vilmos aradi vértanú keresztelőkútja található.  Törökbecsén gróf Leinengen-Westerburg Károlyra emlékeztünk, majd a temetőben megnéztük a Hungária emlékművet. Eleméren Kiss Ernő aradi vértanú síremlékét tekintettük meg. Hazafelé tartva a 12.sz.-ban épített  Aracsi pusztatemplomot is megnéztük, mely így romjaiban is lenyűgöző látványt nyújtott. A nap végét a helyi ízeket idéző vacsorával zártuk.

Hazaindulásunk napján római katolikus szentmisén vettünk részt, majd lehetőségünk nyílt megtekinteni a tiszta magyarlakta Tóthfalu nevezetességeit és kézzel készített ajándékokat vásárolni. Ezután Zentán az ott vívott csata emlékére állított szobrot koszorúztuk meg. Felmentünk a város kilátótornyába, ahol pompás látvány fogadott minket, illetve egy rövid előadást hallgathattunk meg a küzdelemről. Szabadkán az úti célunk a városháza és annak gyönyörű szecessziós díszterme volt. Idő hiányában sajnos további városnézésre nem volt lehetőségünk. Ezután elbúcsúztunk a délvidéki tanulóktól, a magyarországi résztvevők pedig elindultak a határ felé.

A kirándulást mindenki nagyon élvezte, és ezúton is szeretnénk megköszönni a Rákóczi Szövetségnek és a szervezőknek a lehetőséget és a támogatást.