Hírforgó, Képgaléria, Média

Legkiválóbb óvodapedagógus-jelölt díj 2024

2024. április 30-án rendezte meg a Gál Ferenc Egyetem Szarvasi Gyakorlóintézménye „Legkiválóbb óvodapedagógus” jelöltjének versenyét, a 2024. évi cím elnyeréséért.


Bíró Gyula, a GFE Gyakorlóintézményének főigazgatója, c.e.docens, a GFE PK Gyermeknevelési és Módszertani Tanszékének oktatója, a jelöltek köszöntésekor elmondta, hogy a szarvasi pedagógusképzés e jeles alkalma egy parányi mozzanata annak a szakmai munkának a szintézisének, ami a pályára készülés és a hivatásgyakorlás „előszobája”, egy olyan megmérettetés, amely munkapiaci szempontból is egy belépője lehet az elhelyezkedésnek, láttatva a jelöltek kiválóságát. A szakmai alkalom megmutatkozása azoknak az erősségeknek, amit az elméleti és gyakorlati képzés szintézise ad. A megjelenteket köszöntötte az egyetemi kar és a Gyakorlóintézmény nevében, lendületet kívánva nemcsak a pályájukat kezdőknek, a verseny résztvevőinek, de a már pályán lévő nevelői közösségnek is, a zsűri tagjainak.

Az idei szakmai alkalom értékelő bizottságába felkérést kapott Hodálik Pál úr, a Békés Vármegyei Közgyűlés tanácsnoka, Bajomi-Nagy Éva intézményegység-vezető, vezetőtanár, Huszár Istvánné ny.igazgatóhelyettes, gyakorlati képzés vezető, főiskolai mesteroktató, Montvajszkiné Bátor Anna, ny.szakvezető óvodapedagógus, gyakorlati képzés vezető. Az év díj jelöltjei: Behan Gréta Ajándék, Tartóczki Zsanett Laura és Varga Dorina egyetemi hallgatók voltak.

A szakmai délután háziasszonya Sulyan Eszter szakvezető óvodapedagógus, munkaközösség-vezető, aki programfelelősként koordinálta az előkészületeket, és a verseny napját, és Palyafári Fruzsina szakvezető óvodapedagógusok voltak.

A Búzavirág csoport óvodásai Balla Piroska: Tanítóimnak című versével kedveskedtek a megjelenteknek, és dobbantották meg a nap közös szívverését, a pedagógus hivatás szakmaszeretetét.

A jelöltek bemutatkozó előadásukkal láttatták óvodapedagógussá válásuk útját, és előzetes feladatként esszé formájában bontották ki hitvallásukat, pedagógiai nézőpontjukat „az óvodapedagógus partnerkapcsolati kommunikációi” témacímmel. A verseny a jelöltek helyzet- és problémamegoldó képességét is próbára téve olyan szituatív feladatokat vonultatott fel, amely megrajzolta azt a nevelői arcélt, amivel a hallgatók pályára lépnek. Egy képzeletbeli óvoda nevelőtestületét megalakítva, a szakmai munkát megtervezve, zöld óvodai munkatervét összeállítva kellett együtt dolgozni, szerepeket megosztani, ötleteket formálni, és megosztani, kommunikálni a közös prezentációban, majd a zsűri tagjaival történő beszélgetés mentén profilozni a nevelési év várható mozzanatait. A versenyfeladatok második fordulójában a gyakorlati tájékozottságé volt a főszerep, szituációs feladatokon keresztül a kommunikációs, helyzetfelismerő, identifikációs, empátiás képességeiket mutatták meg a jelöltek.

2024-ben a „Legkiválóbb óvodapedagógus-jelölt díjat” Varga Dorina kapta, aki az egyetemi kar 2024. évi diplomakiosztó ünnepségén veheti át az elismerést, Dr. Katona Krisztina dékán, főiskolai tanár asszonytól és Bíró Gyula főigazgató, c.e. docens úrtól.

Az alkotói feszültséggel teli délután pezsgős koccintással, tortával, és baráti szakmai beszélgetéssel ért véget a jelöltek és a zsűri számára is.

A szakmai tudás keveset ér, ha nem társul lelkiséggel, a pedagógus hivatás azért is különleges, mert képes gazdaggá tenni mind a nevelt, mind a nevelők életét, mindennapjait.

A rendezők köszönetet mondanak a Digitális Kalamári Kiadónak és Tatai László kiadóvezetőnek a programhoz nyújtott szponzorációért.

Sz. Zs.