Hírforgó

Káprázatos musical gálával nyitott a Szarvasi Vízi Színház

Péntek este az utóbbi évek legösszefogottabb és leglátványosabb musical gálájával indította hetedik évadát a Szarvasi Vízi Színház.


A rapszodikus időjárási előjátékok és intermezzók ellenére – a valós nyitány első perceiben esett, a levegő jócskán lehűlt, a második rész idején pedig baljós távoli villámok cikáztak az ég alján – a nagyérdemű teltházra töltötte meg a nézőteret. A szünetben mindössze néhány tucat néző távozott egyetlenegy prózai okból: szódavízzel bélelt vékony ruházatukban nem bírták a hirtelen lehűlést. A látványt meghatározta, hogy a színpad hátterében egy hatalmas vadonatúj LED falon az ezúttal is varázslatos természeti ősvarázs előtereként a Szarvasi Vízi Színház országszerte jól ismert logója pompázott. Mindezek mellé a műszaki csapat a gálaműsor fényeiről nagyszerűen gondoskodott.

A Katkó Ferenc által veretesen rendezett több órás színpadi káprázat összekötő konferanszait ezúttal Fekete Péter, a Fővárosi Nagycirkusz vezérigazgatója, miniszteri biztos, egyben a Szarvasi Vízi Színház művészeti vezetője ezúttal egyedül celebrálta. A hagyományos polgármesteri köszöntőre újításként a gála legvégén került sor – célirányosan -, amikor is Babák Mihály polgármester a nagyérdeműt köszöntő szavai végén elindította a tűzijátékot. A protokoll etikett szabályai szerint Fekete Péter nevesítetten is üdvözölt néhány prominens vendéget, így Domokos Lászlót, az Állami Számvevőszék elnökét, Závogyán Magdolna kultúráért felelős helyettes államtitkárt, Dankó Béla országgyűlési képviselőt, Babák Mihály polgármestert. Majd a későbbiekben köszöntötte a társadalmi zsűri tagjait is.

Konferanszi minőségében a műsorblokkok között Fekete Péter a tőle megszokott könnyed stílusban adta át Seregi Zoltán színidirektor üdvözletét Békéscsabáról – a Városházi esték nyitánya elszólította –, s ugyanezen könnyedséggel üdvözölte a Cervinus Teátrum igazgatóját, Csasztvan Andrást, Dósa Zsuzsa művészeti igazgatót és Varga Viktor főrendezőt. Jó szokásához híven szólt az idei nyár újításairól és hagyományairól is.

– A Szarvasi Vízi Színháznak híre van az országban – hangsúlyozta.

* * *

Az évadnyitó gála csodáit sorról sorra leírni lehetetlenség. Katkó Ferenc rendezése kézzelfogható módon érzékeltette, hogy a Békéscsabai Jókai Színház sokoldalú művész egyénisége minden ízében ismeri a népszerű zenés műfaj gáláinak írott és íratlan szabályait. Ezért egy minden pillanatában, művészi teljesítményeiben – koreográfiájában és színészi teljesítményeiben – egy csaknem éjfélig tartó káprázatot tett elénk. Rendezését dicséri, hogy a történések legelején Gulyás Attilát küldte színpadra a Jókai sikertermésének, a Monte Cristo grófjának gyönyörű betétjével.

A gála egészének művészi nívóját az a harmonikus egyensúly jellemezte, hogy az országos nagy sztárok és a Jókai fiataljainak együttszerepeltetéséből állt össze. Tökéletesen. A „nagyok” közül többszörösen színre lépett Janza Kata – egyebek között egyik kedvence, Rebecca dalával a Manderley ház asszonyából. S valami lenyűgöző színpadi ősvarázst sugárzott a csabai sztárénekes Szente Évával például a Rómeó és Júlia gyűlölet-kettősével. Vikidál Gyula tekintettel június 16-ra többek közt elhozta nekünk Dobó esküjét és a Szegény Magyarországot. Egyházi Géza és Csengeri Attila többszörösen nyíltszíni tapsra ragadtatták a közönséget. A többi sztárfellépővel együtt Csengeri Attila ezúttal is brillírozott egy-egy HAIR és Jézus Krisztus szupersztár betéttel. Egyházi Géza a csillagokat is leénekelte a felhők mögül. Kitörő ováció mellett lépett színpadra Fésűs Nelly, például a New York, New Yorkkal vagy a Kabaré nagy betétjével.

Ami a Jókai tehetségeit illeti, Ragány Misa, Nagy Róbert, Csonka Dóra, Gábor Anita, Csomós Lajos parádéztak egyfolytában a klasszikus musicalekből vett dalaikkal. Különösen megkapó volt a friss diplomás Csonka Dóra összteljesítménye. Gulyás Attila szívszorító szépséggel érzékeltette a Padlás betétdalát. Tatár Bianka a Diótörő és egérkirály legendás tangójával nyújtott kimagasló teljesítményt. Liszi Melinda a La Mancha lovagja Gödör dalát olyan művészi fokon és kirobbanó drámai erővel jelenítette meg, hogy abban benne volt a musical irodalom ezen gyöngyszemének sodró lendületű egésze.

Kitett magáért a tánckar is, akár Nagy Róbert híres Maugli dala, akár Csomós Lajos majom betétje vagy a Rómeó és Júlia koreográfiák kapcsán.

Példáink röpke sora csupán töredéke annak a csodának, amit a nagyérdemű péntek este kapott. A bűvös számjegyű hetedik évad elkezdődött. Mindez a szó szoros értelmében „csillagok idején” történt.