Hírforgó, Képgaléria, Média

„Szántóföldtől az asztalig” – Ismét nyertes a Határtalanul! pályázat iskolánkban

Iskolánk, a GySzC Székely Mihály Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma ismét sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Együttműködés szakképző iskolák között pályázaton.

A Határtalanul! program keretében 2 485 000 Ft támogatást nyertünk a pályázat sikeres megvalósítására.

Az idei tanévben Nagyenyed és környékére terveztük a tanulmányutat, melyre a 22 vendéglátásban tanuló diákkal és 2 pedagógus kollégámmal már hetekkel korábban nagy lelkesedéssel készültünk.

Április 10-én indultunk útnak. Kirándulásunk első állomása Nagyszalonta volt, ahol a Csonka Toronyban, az Arany János Emlékmúzeumban tett látogatásunk után koszorút helyeztek el tanulóink Arany János szülőházánál. A Király-hágón át Kolozsvár nevezetességeivel ismerkedtünk meg, és a késő esti órákban érkeztünk meg nagyenyedi szállásunkra, a Két Fűzfa Panzióba.

Másnap délelőtt végigjártuk a pályázatban partner iskolaként együttműködő Bethlen Gábor Kollégium több mint 300 éves épületét, majd átutaztunk Tordára. A sóbánya mélyén, miután megismerkedtünk a sóbányászat múltjával és jelenével, csónakáztunk, sétálgattunk, megpihentünk a ránk váró feladat, a Tordai hasadékon való átkelés előtt. A csodálatos látvány magáért beszélt, a túra remek hangulatban telt, melyet másnap újabb, feledhetetlen élmény követett, látogatás az Europa Nosrta Díjas településen, Torockón.

A csütörtöki nap első állomása a  Torockószentgyörgyi Tejfeldolgozó üzem volt, ahol a tanulók bepillantást nyerhettek a tejfeldolgozás folyamatába és meg is kóstolhatták a finomabbnál finomabb termékeket. Ezt követően várt ránk a nagy kaland, a Székelykő megmászása. Tanulóinkkal erőnket próbára téve, közel 600 métert emelkedve, büszkén hódítottuk meg az 1128 méteres magasságban lévő csúcsot. Kellemesen elfáradtunk, de annyi erőnk még maradt, hogy a torockószentgyörgyi várat és a nap végén szállásadónk borospincéjét meglátogassuk. A pince érdekessége, hogy a kollégium alatt található és hordói díjnyertes borokat rejtenek.

Pénteken komoly izomlázzal ébredtünk, ezért a városban maradtunk. Nagyenyeden tett sétánk során megismerkedhettünk a település nevezetességeivel és a Hajnal pékséggel. Az üzemben készségesen meséltek a kenyérkészítés fortélyairól, a diákok pedig hatalmas lelkesedéssel tépték és ették a frissen kisült, ropogós kenyeret. A nap közös főzéssel és vidám vetélkedővel ért véget. Búcsút vettünk a nagyenyedi diákoktól, tanulóktól, abban a reményben, hogy hamarosan újra találkozunk, de már Szarvason.

Szombaton utaztunk haza, de útközben még megálltunk két nevezetes, a vajdahunyadi és a dévai várnál. Kirándulásunk a kora esti órákban ért véget, amikor buszunk begördült iskolánk elé.

Pár hét múlva ismét lázasan készülődtünk. Tanulóink a korábban Nagyenyeden megismert kedves barátok, ismerősök érkezését már nagyon várták. Május 8-án érkezett Szarvasra a Bethlen Gábor Kollégium 22 diákja és 3 kísérője.

Közös vacsorával üdvözöltük őket, elkísértük Körös parti szállásukra és pihenés után, másnap megkezdődtek a szarvasi programok. Délelőtt igazgatónőnk, Ozsváth Zsuzsanna köszöntötte a nagyenyedi fiatalokat, majd megismerkedtek a Mini Magyarország és az Arborétum szépségeivel. Délután a Szarvasi Kenyér Kft. pékségében tettek látogatást, majd a békésszentandrási Szent András Sörfőzde kisüzemét tekintették meg. A szarvasi és a nagyenyedi diákok játékos sportvetélkedővel zárták a napot. Csütörtökön kellemes séta keretében megtekintették városunk nevezetességeit, majd pedig következett a nap fénypontja, a sárkányhajózás. A vizes program folytatódott, a délután nagy részét a Szent Klára Gyógyfürdőben töltötték vendégeink. Ezek után, kellemesen elfáradva mindenkinek jól esett a vacsora, melyet követően a Gallicoop Zrt. termelési igazgatója tartott érdekes előadást a pulykafeldolgozó üzemről.

A hazautazás előtti napon az állatparkban tett látogatást követően a Szarvasi Kézműves Tanya szolgált a következő program és egyben a búcsú helyszínéül. A délután kellemes hangulatban telt. Csikós bemutató, kézműveskedés, és közös szalonnasütés tette emlékezetessé az utolsó közös napot. A diákok pontosították, befejezték a Nagyenyeden már elkezdett leporellókat, amelyek a két város és környékének nevezetességeit, a meglátogatott üzemeit mutatja be.

Köszönet minden itteni és külhoni kollégának, aki részt vett e sikeres program megvalósításában!

Reméljük, a résztvevő diákok kellemes emlékekkel és határtalan barátságokkal lettek gazdagabbak!