Hírforgó, Képgaléria, Média

Hírek Máltáról II.

Friss élménybeszámolók a Máltán tartózkodó székelyes diákoktól.

Gozo szigete

Vasárnap reggel sajnos későn tudtunk elindulni, mert a máltai forgalom valami borzalmas. Hosszú buszozás után, némi késéssel, de odaértünk a kikötőbe, majd kevés várakozás után már a kompon is voltunk. Gyönyörű látvány tárult a szemünk elé a fedélzetről, és ekkor még el sem indultunk.

Málta három nagyobb szigetből tevődik össze. A legnagyobb Málta, utána jön Gozo majd végül Comino. Comino a legkisebb, mégis hatalmas gyönyörűséget rejt. A kicsike sziget körbeölel egy gyönyörű strandot, ami a Kék Lagúna nevet kapta, tervezzük, hogy szabadnapunkon meglátogatjuk. A hajóról éppen Gozora tartva ez gyönyörűen látszott.

Miután megérkeztünk Gozora, emeletes turistabusszal (hop on hop off) folytattuk utunkat, ahol kaptunk egy fülhallgatót, amin magyar nyelvű idegenvezetést hallgathattunk az egész út folyamán. A turistabusz olyan volt, hogy amikor egy látványossághoz értünk, leszállhattunk és körbenézhettünk, ilyenkor 45 percünk volt nézelődni, míg nem jött a másik busz. A szigeten hatvannégy templom található, amelyek nagyságukkal és díszítettségükkel magukkal ragadják az odalátogatókat.

Első megállónk azonban mégis a mitológiából ismert Calypso barlangja volt. A mitológia úgy tartja, hogy Gozo volt az a sziget, ahol Odüsszeusz partot ért, és Calypso nimfa vendégül látta. A nő beleszeretett a férfiba, és mikor megtudta, hogy szerelme vissza akar térni feleségéhez, Penelopéhoz, 7 évig fogságban tartotta őt egy barlangban. 7 év után Odüsszeusz, Hermésszel, az istenek hírnökével üzent Zeusznak, így szabadult ki fogságából. Erről a helyről ámulatba ejtő kilátás nyílik a parton lévő strandra és a végtelennek tűnő, változó kék színekben tündöklő tengerre.

Ezután a Citadellához mentünk több száz lépcsőfok megmászása után, ennek tetejéről az egész sziget belátható volt. Gozot néhány ember csak kis Rionak nevez. Ez azért is van így, mert az egyik hegy tetejére a Rio-t híressé tévő Jézus szobor kicsinyített mását állították fel. A szigeten nagy hangsúlyt fektetnek a mezőgazdaságra. Főbb növényeik a burgonya és a paradicsom. Gozon minden nyolcadik család paradicsomot termel. Utunk alatt több kápolnát, templomot és strandot is megnéztünk. Sajnos közben beesteledett, az idegenvezetésnek vége lett, így a busz visszatért kiinduló pontjához, a kikötőbe, ahol ismét kompra szálltunk, és visszatértünk Máltára, rengeteg élménnyel és fontos információval, amit ez a pici, de lenyűgöző kis sziget tartogatott nekünk.