Hírforgó

Kondorosra látogattak a Szarvasi SZIRÉN PLUSZ Nyugdíjas Klubosok…

A Szarvasi Szirén Plusz Nyugdíjas Klub tagjai Kondorosra látogattak június 16-án.

Nagy izgalommal készültek a sok szép és érdekes élményt ígérő Volán buszos kirándulásra.

Első utunk a Napsugár Múzeumba vezetett, ahol a régmúlt idők eszközeit, szerszámait, háztartási edényeket, bútorokat láthattuk. A tárgyak, múlt életéről tanúskodtak. Érdekes látvány volt a petróleumfőző rezsó és a fából készült mézpergető. A múzeum falán felfedeztük az 1975-ben végzős diákok tablóját, melyen az egyik klubtársunk is rajta van.

„Ez is a múltat idézi”.

Következő megállónk, a Trianoni Emlékműhöz vezetett, ahol megemlékeztünk a Békeszerződés kötésének 101. évfordulójáról, valamint a szerződéskötés körülményeiről.

Utunk a Millecentenáriumi Díszkúthoz vezetett. A kutat 1899-ben egy helyi lakos Orbán Sándor készítette. A kitűnő forrásvíz, 285 méter mélyről érkezik a felszínre.

Következő történelmi látnivalónk a Világháborús Emlékmű volt. Tisztelegtünk, emlékeztünk a háborúban elesett áldozatai előtt.

A melegtől kissé elpilledve érkeztünk a Kondorosi Csárda Múzeumba. Tárlatvezetőnk igen tartalmas előadást tartott a csárda múlt és jelen életéről. Bejártuk a legendás betyárok zegzugos rejtekhelyeit, valamint Rózsa Sándor börtönhelyét is láttuk.

A tárlatvezetés végére kissé elfáradtunk, meg is éheztünk, jól esett a terített asztalokhoz leülni. A nap koronája volt a csárda legendákra emlékeztető ebédje: Betyárleves és Juhtúrós sztrapacska, ami nagyon finom volt!

Kirándulásunk utolsó programja a híres Evangélikus templomhoz vezetett. A plébános úr rövid tájékoztatást tartott a templom történetéről. Láthattuk az Európában egyedi példányként számon tartott, „Utolsó Vacsorát” ábrázoló fából faragott domborművet.

Élményekkel tele, jókedvűen indultunk haza. A buszvezető meg is jegyezte, milyen jó kedvűek vagyunk, majd kérdést tett fel: “talán osztálykiránduláson” voltunk?