Háttér

Aszfaltozási munkák

Az alábbi szerződésben foglaltak szerint kezdte meg aszfaltozási munkáját a SWIETELSKY Magyarország Kft. a Mátyás király utcában Szarvason.


Vállalkozási szerződés

Amely létrejött egyrészről

  • név: SZARVAS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
  • cím: 5540 Szarvas, Szabadság út 36.
  • adószám: 15725091-2-04
  • bankszámlaszám: K&H Bank 10402142-21423475-00000000
  • képviseli: Babák Mihály polgármester, Dr. Melis János címzetes főjegyző

mint Megrendelő, (a továbbiakban: Megrendelő), másrészről

  • név: SWIETELSKY Magyarország Kft.
  • cím: 1016 Budapest, Mészáros u. 13.
  • cégjegyzékszám: Cg. 01 — 09 — 897738
  • adószám: 14300327-2-44
  • bankszámlaszám: K&H Bank 10400968-50504854-52531003
  • nyilvántartási szám: 11A19135
  • képviseli: Dél-kelet Magyarországi Területi Főmérnökség, 5600 Békéscsaba, Ipari út 44-46., Karakas József területi főmérnök, Susánszki Mária területi gazdasági vezető

a továbbiakban Vállalkozó között az alulírott napon az alábbi feltételekkel

1. Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó elvállalja Szarvas, Mátyás király utca, Vasút u. – Deák F. u. közötti szakaszának aszfaltozási munkálatai alábbi műszaki tartalom szerint.

Műszaki tartalom: Mátyás király utca aszfaltozási munkálatai. A meglévő, 4,5 m szélességű rész aszfalt kopóréteg felújítása, a meglévő rész kiékelése 4 cm vtg-ú kőzúzalékkal, AC 11 kopó jelű hengerelt aszfalt kopóréteg készítése min. 5,0 cm vastagságban, a felmart aszfalt padkába szórásával.

Az Általános Forgalmi Adó felszámítása a 2007. évi CXXVII. Törvény 142.§-ában foglaltak szerint történik.

2. Megrendelő a teljes, akadálymentes munkaterületet, munkavégzésre alkalmas állapotban 2020. április 15-ig átadja vállalkozónak. A munkaterület átadásának időpontjáról a Vállalkozót legalább 3 munkanappal előbb írásban értesíti. A munkahely átadását felek jegyzőkönyvben, vagy az építési naplóban rögzítik. Ha a munkaterületen több vállalkozó dolgozik, a Megrendelő kötelezettsége ezek munkavégzési lehetőségét összehangolni.

3. Teljesítési határidő: 2020. május 30.

A Vállalkozó jogosult a jelen szerződésben kikötött teljesítési határidő előtt is teljesíteni. A munkaterület Megrendelő általi késedelmes átadása esetén a kivitelezés befejezési határidői a késedelem idejével meghosszabbodnak.

4. A vállalkozói díj Mátyás király utca esetében:

  • Nettó vállalkozói díj: 4.700.000.- Ft
  • 27 % Áfa: 1.269.000.- Ft
  • Bruttó vállalkozói díj: 5.969.000.- Ft  azaz bruttó ötmillió-kilencszázhatvankilencezer Ft.

A vállalkozói díj, a befejezés idejére prognosztizált fix átalányár, mely a felek által feltételezett árváltozást tartalmazza.

5. Vállalkozó 1 db végszámla (munkálatok befejezésekor) benyújtására jogosult. A Vállalkozó a számlát, tételes leigazolt teljesítést, a kivitelezési munka befejezését valamint a teljesítés igazolás kiadását követően jogosult kiállítani, Megrendelő, a Vállalkozó két példányban megküldött számláját, a kibocsátástól számított 30 napon belül banki átutalással fizeti meg. Fizetési késedelem esetén a késedelmi kamatot az évi költségvetési törvényben meghatározott kamat kétszeresét köteles a késedelembe esett fél megfizetni. Ha a munkavégzés a Megrendelő érdekkörébe tartozó okból 10 napon túl akadályoztatva lenne, az addig elvégzett munkát a Vállalkozó tételes felmérés alapján részteljesítésként leszámlázhatja, Megrendelő pedig kifizetni köteles azt.

6. A Megrendelő kijelenti, hogy a szerződés tárgyát képező munka pénzügyi fedezete a rendelkezésére áll.

7. A Vállalkozó kötelezi magát arra, hogy a létesítmény kivitelezését a megfelelő műszaki tartalommal a vonatkozó hatályos jogszabályok és hatósági (pl. munkavédelmi, tűzvédelmi, stb.) előírások betartásával I. osztályú minőségben végzi el. Vállalkozó az anyagok beépítésénél az 1. osztályú minőség biztosítását az érvényes Útügyi Műszaki Előírások és egyéb vonatkozó szabványok szerint vállalja és azt minőségtanúsítvánnyal igazolja. A Vállalkozó az általa végzett munkák minőségét minden esetben minősített (akkreditált) laboratóriummal ellenőrizteti. A minőségvizsgálatok költségei a Vállalkozót terhelik. Amennyiben az egyes vizsgálatok eredményei nem elégítik ki az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírások előírt illetve megengedett eltéréssel korrigált értékeit, a Vállalkozó köteles a hibás munkarészt saját költségén kijavítani. A Vállalkozó hibás teljese miatt szükségessé váló ismétlődő minőségvizsgálatok költségét Megrendelő nem téríti. Az előírt minőség elérése a továbbépítés feltétele.

8. Az építés helyszínén a felek közötti kapcsolattartás a felek képviselői útján történik. A Megrendelő képviselője: Klimaj Attila útügyi referens. A Vállalkozó képviselője: Karakas József területi főmérnök.

A Megrendelő legalább 8 naponként ellenőrizni köteles, hogy a kivitelezés a terveknek és a költségvetésnek megfelelően történik-e. A felek megállapodnak az idevonatkozó rendeletben szabályozott építési napló (szükség esetén felmérési napló) vezetésében.

A Vállalkozó köteles a kivitelezés teljes időtartama alatt a vonatkozó jogszabályi előírásoknak és a szakmai szokásoknak megfelelően építési naplót vezetni, amelyet a Megrendelő képviselője 8 naponként ellenőrizni és ellenjegyezni köteles. A szerződés teljesítésével kapcsolatos közlések az építési naplóba való bejegyzéssel történnek. Megrendelő a munkavégzéssel kapcsolatos esetleges kritikai észrevételeit az építési naplóba jegyzi be. A felek kijelölt képviselői jogosultak a kivitelezéssel kapcsolatos minden olyan jognyilatkozat megtételére, ami nem igényli a jelen szerződés módosítását. A Vállalkozó megbízottja a szerződés módosítására nem jogosult. Szerződésmódosítást, pótmunkát, többletmunkát, teljesítési fizetési határidőt érintő kérdésekben a szerződő felek csak és kizárólag cégszerűen aláírt szerződésmódosításban rendelkezhetnek.

9. A szükséges alapanyagokat, termékeket a Vállalkozó szerzi be.

10. A Vállalkozó a műszaki átadás-átvétellel teljesít. Az átadás-átvételi eljárás időpontjáról a Vállalkozó legalább 8 munkanappal előbb írásban értesíti a Megrendelőt. Az eljárás kitűzése helyett a Vállalkozó készre-jelentést küldhet, s ennek alapján – 10 napon belül – Megrendelő tűzi ki az átadás-átvételt. A hatóságokat az eljárás kitűzője, alvállalkozóit a Vállalkozó hívja meg. Ha formális átadás-átvétel nem történik, a Vállalkozó a mű tényleges használatbavételével, forgalomba helyezésével teljesít.