Hírforgó, Képgaléria, Média

A Magyar Tudomány Ünnepét ülték Szarvason

A Gál Ferenc Főiskola szarvasi karán hétfő délután emlékeztek meg a Magyar Tudomány Ünnepéről. A kar második emeleti nagytermében dr. Lipcsei Imre dékán köszöntötte a megjelent vendégeket, a hallgatókat és kollégáit.


A dékán köszöntőjében felidézte gróf Széchenyi István 1825-ös nemes felajánlását a Magyar Tudományos Akadémia megalapítására, aki nem sejtette, hogy a hálás utókor ily módon fog erről megemlékezni. Utalt arra is, hogy 2003 óta a kar folyamatosan megtartja minden év novemberében a Magyar Tudomány Ünnepét. Bejelentette, hogy ezúttal rendhagyó konferenciával “Pedagógiáról másképpen” tartják e jeles napot. Ennek megfelelően néhány személyesen is felköszöntött vendég – dr. Kozma Gábor, a Gál Ferenc Főiskola rektora, Gaál Roland járási hivatalvezető, Földesi Zoltán főtanácsnok, Kohut Andrásné iskolaigazgató, Mészáros Tünde gimnáziumi igazgatóhelyettes – a hallgatósággal egyetemben rácsodálkozhatott Jancsó Brigitta és az általa vezetett “Lelkes Klub” “Szentlélek jöjj! A világ vár” kezdetű énekére. Ami a vendégeket illeti, Pentaller Attila református lelkész és Roszik Zolátn múzeumigazgató a későbbiekben csatlakoztak az eseményekhez. A konferencia felvezető előadását dr. Kozma Gábor rektor tartotta a keresztény pedagógia felelőssége gondolatkör jegyében.

– A keresztény pedagógia nem más, mint a Jézus Krisztus általi megváltás pedagógiája – fogalmazott a rektor, aki előadásában szólt a rendszerváltás előtti, majd a rendszerváltástól jelentkező reformpedagógiai törekvések mibenlétéről is.

A továbbiakban a Mester és Tanítvány gondolat jegyében hangzottak el izgalmas és mély pedagógiai tartalommal bíró prezentációk több témában. A konferencia végén Lonovics László festőművész, tanszékvezető nyitotta meg kollégája, Baráth Nóra társaságában a kari hallgatók alkotásaiból összeállított képzőművészeti tárlatot. A konferencia egésze jól tükrözte, hogy a Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Karán a korábbi értékek megtartásával az egyetemes keresztény értékrend minden időben hasznosítható alappillérei mentén folyik a nevelő-oktató munka.